مقالات

ماشین کاری و عملیات نهایی

بعد از سرد شدن قطعه ی ریخته گری شده و خارج کردن آن از قالب در برخی از روش ها سطح روی محصول نیاز به ماشین کاری و انجام فرایند نهایی سازی دارد.

اسفند 2, 1402
ماشین کاری و عملیات نهایی

سهند آذرین: ارائه دهنده خدمات ماشین کاری و عملیات نهایی

جهت دریافت مشاوره تماس یگیرید.

چرا به ماشین کاری و عملیات نهایی نیاز است؟

سطح به دست آمده در ریخته گری با قالب های ماسه ای دارای کیفیت مطلوبی نمیباشد. به همین دلیل در اکثر موارد قطعات به منظور بهبود کیفیت تحت فرایند ماشین کاری و یا روش های دیگر صیقل داده میشوند. همچنین اضافه ها یا زائده هایی که بر روی قطعه دیده میشود، پس از انجام فرایند ماشین کاری از بین میروند و ظاهری صیقلی پیدا میکنند.

فرایند ماشین کاری به سه قسمت اصلی تقسیم میشود:

تراشکاری:

عملیات تراشکاری به فرایندی میگویند که قطعه میچرخد و ابزار تراش شروع به براده برداری میکند. یکی از مهمترین عملیات در ماشین کاری قسمت تراشکاری آن میباشد و اینکار باید در نهایت ظرافت انجام شود.

فرزکاری:

عملیات فرزکاری به فرایندی میگویند که در آن قطعه را به پایه دستگاه متصل میکنند تا ثابت بماند و ابزار فرزکاری میچرخد و شروع به براده برداری میکند.

سوراخ کاری:

سوراخ کاری فرایندیست که در آن سوراخ ها و حفره های قطعه توسط یک دستگاه اصلاح یا ایجاد میشود. این فرایند فقط در برخی از قطعات مورد نیاز است اما کاربردی بسیار زیادی در فرایند ماشین کاری و عملیات نهایی دارد.

روش های ریخته گری وابسطه به تجهیزات و تکنولوژی و عوامل مختلفی میباشد.

  • ماشین کاری دقیق CNC
  • ماشین کاری تخلیه الکتریکی EDM
  • ماشین کاری سایش الکتروشیمیایی
  • ماشین کاری برش جت آب
  • ماشین کاری با قوس پلاسما
  • ماشین کاری با الکتروسونیک
  • ماشین کاری با پرتولیزری

روش فرایند ماشین کاری و عملیات نهایی با توجه به شرایط مختلف و روش ساخت قطعه، تعداد قطعات، اندازه و حجم قطعه و غیره توسط مهندسان این حوزه انتخاب و اجرا میشوند.

ماشین کاری ،عملیات نهایی برای فرایند ریخته گری میباشد. مهندسان شرکت سهند آذرین با در دست داشتن جدیدترین فناوری های ماشین کاری، قطعاتی که به این فرایند نیاز دارند را با دقیق ترین شکل انجام میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

محصولات

مقالات و اخبار

4.7/5 :7 رای
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.